Hoppträning för Diana 12/11

 
Diana kom till ingelstorp och hjälpte mig lite. Vi satte upp en studs med fem hinder på ena långsidan och en enkel oxer på andra sidan. Var en jättebra övning att göra, studsen fick han jobba med ryggen och lyfta på tassarna ordentligt, jag fick träna på att följa med över hinderna och ta tillbaka honom mellan studsen och oxern, extra jobbigt eftersom vi bara var på halva ridhuset och Macke var kanonpigg! Fick finslipa med halvhalterna, känna avståndet och en bestämd skänkel innan hindrena så flög han bara över!
 
Studsen låg på omkring 60-80 cm (vartannan var kryss och räcke) och oxern landade på 110 cm. Fick det lite jobbigare med när jag skulle göra halvhalterna, släppa osv eftersom Macke inte kan trampa om på samma sätt på ett sånt högt hinder men fick några fina språng. Riktigt nöjd! Känner mig redo inför Udden på söndag. Målet är att få in dem bra lägena, bra rythm och jag ska banne mig rida ordentligt. Om det blir något fel någonstans så blir det så, för Macke hoppar om jag gör det jag ska helt enkelt! =)
 
En ovisad bild från senaste tävlingen på Udden. Vår första lokala inomhustävling. Man kan ju inte klaga på hans framben ♥